Cybercrime

Project overheid/bedrijven/onderwijs

Home » Cybercrime

“The Firm is watching you”

In Cybercrime stap je in de rol van een hacker. Weet jij The Firm te hacken? Of word je juist gehackt? In deze serious game wordt het privacy- en beveiligingsbewustzijn enorm vergroot en maak je kennis met de gevaren en risico’s van internetcriminaliteit.

1. Impressie 2. Doel 3. Waarom4. Spelelementen5. Voor wie

Wat zeggen anderen over Cybercrime:

“In december heeft Gamificationers de Privacy Hack Game op onze inspiratiedag bij de Politie Den Haag georganiseerd. Gedurende de dag waren er 6 verschillende rondes waarbij iedere ronde 50 personen tegelijkertijd deelnamen. Dit is ons zeer goed bevallen.

De game sluit perfect aan bij het thema van die dag: cybersecurity. Onze collega’s werden door middel van de game bewust gemaakt van de gevaren van hun online privacy. Iedereen was razend enthousiast, en ik zou deze game zeker aanbevelen.”

Eric
Politie Den Haag

Andere referenties zijn op aanvraag beschikbaar!

1. Impressie van Cybercrime

 

2. Doel

Cybercrime is een serious game met een enorm hoog leereffect. Middels begeleiding speel je een infotainment game, waarbij je in de rol stapt van een hacker. Doel? Binnendringen in een sterk beveiligd systeem. Hiervoor maak je gebruik van verschillende hacktechnieken en de (duistere) mogelijkheden van het internet.

Wat realiseren wij:

  • Bewustwording van de risico’s, gevaren en gevolgen van internetcriminaliteit.
  • Het vergroten van de privacy- en beveiligingsbewustzijn in de digitale wereld.

Hoe realiseren wij dat:

Door een serious game waarbij deelnemers te werk gaan als hacker en de digitale wereld van twee kanten leren kennen. 3, 2, 1: System Hacked!

3. Waarom?

Het is voor zowel bedrijven als burgers ontzettend belangrijk dat hun gegevens goed beschermd zijn. Dit is iets waar niet altijd bij stil wordt gestaan.

Cybercrime zorgt voor bewustwording en verrassende inzichten als het gaat om hacken en privacy. Het is daarom een goede oefening om bewustwording te creëren op het gebied van privacy en de cyberwereld.

4. Spelelementen

Het verhaal:

Voer jij zomaar overal hetzelfde wachtwoord in? Accepteer jij alle cookies? Welkom in de wereld van Cybersecurity!

Op een interactieve, meeslepende wijze ga je informatie vrijspelen over het darkweb, cybersecurity, bitcoins en de wereld van online privacy. Ben jij klaar om jezelf bewust te laten worden van de gevaren/risico’s van het digitale web?

Hoe speel je het?

Door middel van een unieke spelvorm zullen de deelnemers meerdere malen met hun neus op de feiten worden gedrukt. Door samen te werken, zowel op het scherm als in de game manual, zullen jullie samen het uiteindelijke doel bereiken: Don’t get hacked!

Cybercrime speel je in teams van 5 personen. Voor jullie op tafel staat een laptop, een monitor en een game manual. Gedurende de game moet je informatie achterhalen via social media, the dark web, (nep)accounts en verschillende andere online platformen.

Spelopbouw:

Spelbenodigdheden:

  • Laptop.
  • Een tweede scherm.
  • Hackmagazine.
  • Hackgame.
  • Pen.
  • Papier.
Image

Spelonderwerpen:

  • Hacken door middel van phishing en andere methoden.
  • Identiteitsfraude.
  • Witwassen.
  • Cryptocurrency.
  • Darkweb.
  • Het gebruik van Sociale Media voor gegevensbescherming (AVG).
Image

Spelinformatie:

  • Je speelt in tweetallen.
  • Geheel in thema van digitalisering, data en privacy.
  • Inclusief Hack Guide met puzzels, games en raadsels.
  • Circa 90 min.
Image

5. Voor wie?

Hedendaags ontkomt bijna niemand meer aan de gevaren van internetcriminaliteit. Cybercrime is daarom als serious game geschikt voor nagenoeg iedereen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een ICT-afdeling, maar ook aan instellingen of studenten die een opleiding volgen in de richting van ICT.

Interesse?

Wil je meer weten over Cybercrime? Over internetcriminaliteit? We vertellen je graag meer over de inhoud en de mogelijkheden.

Contact0413-302773