Gamification
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en toepassingen van gamification? Wij laten je dé kracht van gamificatie zien!
Zet gamification voor jullie doeleinde in!
Wij gaan graag het gesprek met je aan om te kijken naar hoe gamification voor jullie doeleinde ingezet kan worden. Zo hebben wij al prachtige projecten mogen ontwikkelen voor bedrijven, de zorg, het onderwijs en de overheid. Klik gerust door op één van de sectoren en maak kennis met dé kracht van gamificatie door het bekijken van verschillende voorbeelden!
Heb je een vraag of wens je meer informatie? Stel eventuele vragen omtrent jullie mogelijke project gerust aan Joris, onze game architect!
1. Toepassingen/Sectoren 2. Hoe werkt het? 3. Waarom werkt het?4. Projecten / Voorbeelden
Joris – Game Architect
1. Toepassingen / Sectoren
Gamification is een krachtig veranderinstrument. Het wordt daarom ingezet voor talloze mogelijkheden en toepassingen. Wil je gamification inzetten voor marketing? Bijvoorbeeld voor het verkrijgen van meer naamsbekendheid of het werven van nieuw personeel? Van het creëren van spelelementen met Augmented Reality tot de ontwikkeling van complete serious games en van het maken van een Game app tot krachtige Virtual Reality Experiencies. Alles is mogelijk. Gamificationers luistert naar jullie vraagstuk!
2. Hoe werkt het?
Om uit te leggen hoe gamificatie werkt, is het belangrijk om te weten wat het begrip betekent. Gamification is de toepassing van game-elementen in een niet-spelomgeving. Een methode om bewustwording te creëren, vaardigheden aan te leren of bedrijfsprocessen te verbeteren. Uiteindelijk zorgt het voor intrinsieke motivatie. Serious games gaan nog een stapje verder en zijn op maat gemaakte spellen met specifieke leerdoelen.
Beloningen/Drijfveren:
Een competitie, zonder verliezers. Ambitieuze, maar haalbare doelstellingen. Storytelling in de belevingswereld van de doelgroep. De creatie van een teamgevoel. Als krachtig veranderinstrument speelt gamification naadloos in op beloningen en drijfveren.

3. Waarom werkt het?
Mensen worden door het gebruik van gamification en serious games enorm gemotiveerd om nieuwe dingen te leren en ander gedrag te laten zien. Dit volgt uit de intrinsieke motivatie. Oftewel: de motivatie of stimulans die vanuit een persoon zelf komt.
Doelstellingen:
- Overdragen van kennis.
- Aanleren van nieuwe vaardigheden.
- Gedragsverandering.
- Creëren van bewustwording.
- Vergroting van de naamsbekendheid (branding).
