Gamification
Make it come alive

Betekenis /
Doel

Toepassing /
Inzet

Projecten /
Voorbeelden
Wat is gamification?
Om uit te leggen hoe gamificatie werkt, is het belangrijk om te weten wat het begrip betekent. Gamification is de toepassing van game-elementen in een niet-spelomgeving. Een methode om bewustwording te creëren, vaardigheden aan te leren of bedrijfsprocessen te verbeteren. Uiteindelijk zorgt gamification voor intrinsieke motivatie.
Waarom werkt het?
Mensen worden door het gebruik van gamification enorm gemotiveerd om nieuwe dingen te leren en ander gedrag te laten zien. Dit volgt uit de intrinsieke motivatie. Ofwel: de motivatie of stimulans die vanuit een persoon zelf komt.
Beloningen/drijfveren
Een competitie, zonder verliezers. Ambitieuze, maar haalbare doelstellingen. Storytelling in de belevingswereld van de doelgroep. De creatie van een teamgevoel. Als krachtig veranderinstrument speelt gamification naadloos in op beloningen en drijfveren.
Doelstellingen
Kennisoverdracht, aanleren van nieuwe vaardigheden, gedragsverandering, creëren van bewustwording of vergroting van de naamsbekendheid (branding). Gamification kan ingezet worden voor talloze doelstellingen.
Klaar om samen impact te maken?
Wij geloven écht in de slagkracht van gamification, serious games en game-based learning. Een game maakt pas indruk als het leeft. “Make it come alive“. Games met een boodschap dus. Dát is Gamificationers.
Ben je klaar om samen impact te maken? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.