Over ons

Maak kennis met onze werkwijze en laat jezelf volledig onderdompelen in de wereld van gamification!

Home » Over ons

Wij zijn wij?

Al méér dan 15 jaar is Gamificationers een toonaangevend bedrijf in gamification, serious games en game-based learning. Hierbij ontwikkelen wij onze games voor zowel commerciële als maatschappelijke doeleinden. Inmiddels hebben wij prachtige projecten weten op te leveren voor (commerciële) bedrijven, de zorg, het onderwijs en de overheid.

De kracht van onze games zit in de kennis van het maatschappelijke probleem. Zo ontwikkelen wij onze games nooit alleen, maar altijd met een expert uit het gevraagde vakgebied. Hierdoor lukt het ons altijd om zo dicht mogelijk bij de belevingswereld van de doelgroep een passende game te creëren.

Gamificationers: Make. It. Come. Alive.
Image

Maak kennis met onze gamification specialisten / experts

Joris
Game architect
Ontwerpt beroepsmatig games, tekent die uit en begeleidt de uitwerking hiervan.

Dirk
Operatie specialist
Zorgt ervoor dat alle afspraken nagekomen worden, onderhoudt contact en is 24/7 bereikbaar om alles op te lossen.

Sanne
Conceptontwikkelaar
Bij het enige reclamebureau wat boodschappen overbrengt met games.

Lindsay
Content Specialist
Ontwerpt video’s en foto’s waar je U tegen zegt.

Giel
Bouwsteen specialist
Zorgt ervoor dat alle bouwstenen voorlopers zijn in de markt door continu in contact te staan met de externe ontwerpers.

Hoe gaat Gamificationers te werk?

Wij maken games vanuit een vraagstuk, een probleem of een dilemma. En we onderscheiden ons in het verwerken van games in een thema of verhaal. Op plekken waar jij het eigenlijk niet verwacht. We geloven in de kracht van storytelling. Wij vinden het gaaf dat verhalen aankomen. Dat mensen geraakt worden. Dat dingen onthouden worden. Dat het kind in de mens weer hervonden wordt. Want dat is wat games doen: ons oergevoel te boven halen. Iedereen houdt van spelen.

1. Kennismaking

Wij geloven meer in een aangenaam, persoonlijk gesprek dan in een standaard briefing. Onder het genot van een kopje koffie zullen wij je ervan overtuigen waarom Gamificationers de juiste keus is!

2. Oriëntatie

In deze fase wordt het vraagstuk van alle kanten onderzocht om een diep begrip te krijgen van de materie en de bestaande en gewenste situatie. Deze fase eindigt met onderbouwde inzichten of (vervolg)vragen waarop ideeën kunnen worden bedacht.

3. Ideevorming

In de ideation-fase worden kansrijke ideeën gegenereerd die antwoord geven op het vraagstuk. Deze fase eindigt met beschrijvingen van innovatie en creatieve ideeën die potentiële waarde hebben voor het vraagstuk. De nadruk in deze fase ligt op nieuwheid en effect.

4. Concepting

Tijdens de concepting worden de kansrijke ideeën doorontwikkeld tot haalbare business concepten. Deze fase eindigt met het business concept met de grootste potentie. De nadruk in deze fase ligt op haalbaarheid en potentie.

5. Implementatie

Tijdens deze fase wordt het geselecteerde concept geïmplementeerd bij de doelgroep. Het gekozen concept wordt voorzien van een implementatieplan en uitgevoerd. De nadruk in deze fase ligt op acceptatie en adaptatie van het concept.

Klanten

Opdrachtgevers die dé kracht van gamification / serious games ingezet hebben!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Kan jouw vraagstuk ook een game gebruiken?

Benieuwd hoe gamification voor jullie doeleinde ingezet kan worden? Wij maken graag kennis met jullie DNA!

Contact0413-302773