Gamification marketing

Make it come alive

Image

Toepassing /
Inzet

Image

Projecten /
Voorbeelden

Image

Klanten /
Opdrachtgevers

Home » Gamification marketing

Gamification in marketing

Het gebruik van gamification technieken en elementen in marketing wordt steeds populairder. Om gamificatie effectief in te zetten, is het van belang om de doelgroep, de gewenste boodschap en de benodigde acties helder in kaart te brengen. Mits dit goed gedaan wordt, kan het zorgdragen voor een enorme klantbetrokkenheid/merkloyaliteit en de verkoop van een product/dienst vergroten.

Projecten die impact maken

Gamification wordt voor een veelvoud aan toepassingen ingezet in marketing. We zetten hieronder graag een aantal voorbeelden op een rijtje.

  • Promotie/branding: anticipatie en opwinding. Het toevoegen van een wedstrijdelement, het weggeven van prijzen of een klant de dienst of het product letterlijk laten uittesten. Gamification is hét ideale instrument voor promotie/branding. Niet alleen op beurzen, maar ook daarbuiten. Zo hebben wij met onze pop-up Escape Room het merk Casillero del Diablo landelijk op de kaart gezet.
  • Loyaliteitsprogramma’s/beloningssystemen: er zijn talloze voorbeelden te vinden waarin gamification wordt toegepast in loyaliteitsprogramma’s en beloningssystemen. Denk bijvoorbeeld aan de app van de Albert Heijn, waarbij klanten kunnen sparen voor kortingen. Met onze game app maken wij dit ook mogelijk voor onze klanten. Volledig voorzien van eigen logo en huisstijl.
  • Storytelling: middels Virtual Reality en Augmented Reality komt een verhaal tot leven. Ofwel: een ervaring wordt nét iets interactiever en meeslepender. Met “The road to zero waste” voor Renewi spelen wij hier bijvoorbeeld naadloos op in. Kennisoverdracht en bewustwording omtrent het milieu op een unieke wijze.
  • Puzzels/Quizzen/Games: jaarlijks dragen wij mede zorg voor het NK-Escape Rooms. Een fantastisch evenement, waarbij volop gebruik wordt gemaakt van gamification. Sociale interactie door beloningen weg te geven, het spelen van levensechte opdrachten en een intense competitie tussen deelnemers. Het NK-Escape Rooms komt als nooit tevoren tot leven.

Ik wil gamification inzetten! Meer over gamification

Gamification projecten / voorbeelden

Wij gaan graag het gesprek met je aan om te kijken naar hoe gamification voor jullie doeleinde ingezet kan worden. Zo hebben wij al prachtige projecten en games mogen ontwikkelen ten behoeve van marketing. Klik gerust door op één van onze projecten en maak kennis met dé kracht van gamificatie.

Klaar om samen impact te maken?

Wij geloven écht in de slagkracht van gamification, serious games en game-based learning. Een game maakt pas indruk als het leeft. “Make it come alive“. Games met een boodschap dus. Dát is Gamificationers.

Ben je klaar om samen impact te maken? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.

Let’s meet! 0413-302773

JORIS – GAME ARCHITECT