Gamification onderwijs
Make it come alive

Toepassing /
Inzet

Projecten /
Voorbeelden

Klanten /
Opdrachtgevers
Gamification in het onderwijs
Gamification wordt hedendaags steeds meer toegepast ten behoeve van onderwijs en educatie. Zo is het niet alleen leuk om nieuwe dingen te leren door het spelen van een (serious) game, leerlingen komen bovendien terecht in een controleerbare omgeving. Hierdoor is het veilig om fouten te maken en te leren zonder daadwerkelijke gevolgen. Er kan verder context worden gegeven aan theoretische vakken, waardoor het gemakkelijker wordt om de stof te begrijpen.
Projecten die impact maken
Herken je het gevaar van drugscriminaliteit en wil je daarom bewustwording onder leerlingen en jongeren creëren? Hosselaar is een levenséchte game in de belevingswereld van jongeren. Wil je de gevaren van internetcriminaliteit kenbaar maken onder ICT-studenten? In Cybercrime kruipen studenten in de rol van een hacker. Heb je interesse om met een Escape Room praktijkgerichte situaties na te bootsen voor studenten? Wij hebben een ruime ervaring in het ontwikkelen van Escape Rooms op maat.
Als specialist kunnen wij zeggen dat gamificatie en onderwijs hand in hand gaan. Gamedidactiek wordt daarom toegepast op elk niveau: van het basisonderwijs tot het hoger onderwijs. En dat begrijpen wij maar al te goed!
Klaar om samen impact te maken?
Wij geloven écht in de slagkracht van gamification, serious games en game-based learning. Een game maakt pas indruk als het leeft. “Make it come alive“. Games met een boodschap dus. Dát is Gamificationers.
Benieuwd hoe gamification voor het onderwijs ingezet kan worden? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.