Offerte aanvragen
Gamification
Gamification
Serious games
Serious games
Game-based learning
Game-based learning

Dé kracht van gamification en serious games

Noem het een impactverhaal, een casus of een review. Welke benaming je ook wenst te kiezen, wij maken impact voor onze klanten. Overal in Nederland en ook daarbuiten. Make it come alive. Ervaar nu zelf dé kracht van gamification, serious games en game-based learning.

*Meer reviews zijn op aanvraag beschikbaar. Vraag ons gerust naar meer informatie.

Eenheid 75

Al heel wat gemeenten en dorpen zetten Eenheid 75 in ter bewustwording van drugscriminaliteit. Zoals je kunt zien, staan er nog heel wat projecten op de planning. Klaar om impact te maken. Hieronder lees je een review van de Gemeente Utrecht.

“We hebben heel fijn samengewerkt met Gamificationers. Ze denken goed mee en het schakelen gaat snel. Ook erg prettig dat ze de gemeentelijke wereld kennen en het thema ondermijning begrijpen!”

Hosselaar

Hosselaar maakt impact als game. Op basisscholen. Op het voortgezet onderwijs. En misschien wel binnenkort bij jullie. Hiernaast zie je al enkele plaatsen waar Hosselaar momenteel draait. Hieronder lees je een review van Lionel Saidjan (ONS Welzijn) en Menno Roozendaal (Wethouder Jeugd Gemeente Meierijstad).

“Na het spelen van het spel hebben zich in onze gemeente exponentieel meer jongeren én ouders gemeld die zich zorgen maken over de eigen situatie. Een fantastisch resultaat ter preventie.“

“Met het spel Hosselaar maken we jongeren en ouders bewust van hoe een jongere in het verkeerde circuit kan belanden en er geen weg meer uit ziet. Ik vind het spel indrukwekkend in elkaar zitten en ben trots dat het in Meierijstad is ontwikkeld.”

Pop-up escape room

Concha y Toro: dé grootste wijnmaker van Chili en misschien wel hét grootste wijnhuis ter wereld. In samenwerking met C2B kregen wij het verzoek om Casillero del Diablo Europees op de markt te zetten. Specifiek: in Nederland. Belangrijk: de campagne dient volledig aan te sluiten op een wereldwijde marketingcampagne.

Met 6,5 miljoen online impressies, 1,8 miljoen impressies op Utrecht Centraal, 305 deelnemers, een totale speeltijd van 51 uur én 1 hoofdprijs naar de wijnkelders van Concha y Toro in Chili was de pop-up Escape Room een ongekend succes.

Duurzaamheidsgame

Een game voor het bestrijden van afval. Letterlijk: “The road to zero waste“. Hieronder is een review vanuit Renewi omtrent de Duurzaamheidsgame te lezen.

“Wat betreft het spel: ik zie allemaal blije en enthousiaste mensen. The road to zero waste is dus zeker geslaagd. Het zag er allemaal fantastisch uit en zelfs de sceptici onder ons vonden het tof. We hebben dus ook zeker de intentie het nog een keer in te zetten. We komen daar bij je op terug. Zo willen we het graag uitrollen voor onze klanten.”

Marine escape room

Samenwerking. Het ontdekken van skills en eigenschappen. Onze marine escape room heeft impact gemaakt. Hieronder lees je een review van een Adjudant van de School voor Maritieme Vorming en Bedrijfsvoering Onderwijs.

“Ze zijn op missie en ze zijn gegijzeld. Nu moeten ze door samenwerking zoveel mogelijk puzzels zien op te lossen en hopelijk binnen het uur er weer uit te komen. Je moet goed kunnen luisteren. Je moet goed bewust zijn van je omgeving: wat zie je en wat deel je dan met anderen. Je moet leiderschap kunnen tonen. Wie is de formele leider en wie de informele leider. Dat zijn cruciale elementen om succesvol te zijn.”

Zorg escape room

Een escape room voor scholieren. Voor aankomende studenten. Het simuleren van praktijkgerichte situaties. Voor de Belgische Overheid hebben wij in opdracht van Cummunicatiebureau Absoluut impact gemaakt. Hieronder lees je reviews van Jo van Deurzen en Hilde Crevits.

“Tegen 2021 komen er in de zorgsector 32.000 jobs bij. Om die allemaal ingevuld te krijgen gaan we op een spannende en educatieve manier de brede waaier aan mogelijkheden in de zorgsector in de kijker zetten.”

“Met de Escape Room willen we de studiemogelijkheden en het werken in de zorgsector op een toegankelijke en jeugdige manier aan de leerlingen voorstellen. De onderliggende boodschap is dat werken in de zorg uitdagend is.”

Ben jij klaar om impact te maken?

Wij geloven écht in de slagkracht van gamificationserious games en game-based learning. Een boodschap maakt pas indruk als het tot leven komt. “Make it come alive”. Dát is Gamificationers.

Wil je impact maken met één van onze huidige games of een nieuwe game ontwikkelen? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.

Let's meet!