Marine Escape Room
“Een geheime missie naar Noord-Korea”
Simuleren van
praktijksituaties
Bewustwording /
Aanleren vaardigheden
Overheid / Leerlingen
Opdrachtomschrijving
Vanuit de overheid zijn er diverse opleidingen beschikbaar voor leidinggevenden. Leiderschap, persoonlijke effectiviteit, crew resource management, ethiek en integriteit vormen de leerlijnen van deze opleidingen. Vanuit de overheid kwam het verzoek om een game te ontwikkelen om praktijksituaties zo realistisch mogelijk na te bootsen (simuleren). Een game die impact maakt bij deelnemers.
Ik wil een Pop-up Escape Room inzetten! Ik wil een nieuwe game ontwikkelen!
Oplossing
Na diverse brainstormsessies is gekozen om “Een geheime missie naar Noord-Korea” te ontwikkelen. Een verplaatsbare Escape Room die volledig is geïntegreerd in het opleidingstraject van de marine.
Doelstelling:
Een Escape Room, waarbij games werden gekoppeld aan de leerlijnen van de opleidingen. Door het koppelen van leerlijnen aan games, werd bewustwording gecreëerd van de benodigde skills onder de deelnemers. Kort gezegd: spelenderwijs deelnemers bewustmaken van belangrijke leerelementen van de opleiding.
The game
Deelnemers werden getest op belangrijke skills voor de opleiding: besluitvorming, aanpassingsvermogen, doelstelling/opdrachtanalyse, communicatie, leiderschap, assertiviteit en omgevingsbewustzijn. Na afloop hadden de betrokkenen inzicht in de capaciteiten en mogelijkheden van de deelnemers. Spelenderwijs leren stond centraal. Het menselijk gedrag werd op positieve wijze gestuurd, waarbij het leerproces op ludieke wijze enorm werd versneld.
Inhoud:
- Deel 1: De intro.
- Deel 2: 8 vrij te spelen coördinaten.
- Deel 3: De ontsnapping.
Ik wil een Pop-up Escape Room inzetten! Ik wil een nieuwe game ontwikkelen!
Een korte terugblik
“Ze zijn op missie en ze zijn gegijzeld. Nu moeten ze door samenwerking zoveel mogelijk puzzels zien op te lossen en hopelijk binnen het uur er weer uit te komen. Je moet goed kunnen luisteren. Je moet goed bewust zijn van je omgeving: wat zie je en wat deel je dan met anderen. Je moet leiderschap kunnen tonen. Wie is de formele leider en wie de informele leider. Dat zijn cruciale elementen om succesvol te zijn.”
“De politie had er al ervaring mee, maar de Marine is de eerste binnen Defensie die de escaperoom inzet voor training. Dat is gaaf, hè. Daar ben ik ontzettend trots op.”
Adjudant van de School voor Maritieme Vorming en Bedrijfsvoering Onderwijs
Artikel
Twitterbericht
Klaar om samen impact te maken?
Wij geloven écht in de slagkracht van gamification, serious games en game-based learning. Een game maakt pas indruk als het leeft. “Make it come alive“. Games met een boodschap dus. Dát is Gamificationers.
Ben je klaar om samen impact te maken? Wil je meer informatie over dit project? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.