Offerte aanvragen

Life is a game, play it!

Wij zijn Gamificationers: storytellers, reclamemakers, creatievelingen en wereldverbeteraars. Altijd op zoek naar creatieve manieren om impact te maken in deze mooie wereld. Door het creëren van meeslepende en impactvolle games die niet alleen vermaken, maar ook bewustwording en gedragsverandering stimuleren. Want een game spelen is niet alleen leuker. Het is ook bewezen effectiever.

Onze overtuiging: als het in een powerpoint kan, dan kan het ook in een game. Om dit te bereiken durven wij risico’s te nemen en schromen wij niet om van de geijkte paden af te wijken. Wij denken na over het totale project. Ontdek wie wij zijn en hoe wij de wereld met games veranderen.

Ons verhaal

“We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.”

Dit liedje van Herman van Veen omschrijft misschien ons verhaal wel het beste. Althans, hoe we op een zonnige dag in 2013 zijn ontstaan. Inmiddels kunnen we een boek schrijven over alle fantastische ervaringen door de jaren heen. Laat ons je meenemen in een trip down memory lane.

Ons team van pioniers

Maak kennis met ons team van gepassioneerde storytellers, reclamemakers en creatievelingen. Ook wel bekend als onze pioniers. 

“Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zodat hij daar zijn weg moet vinden zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen”  (Van Dale, z.d.).

Dat is precies hoe ons team te werk gaat. We zeiden het al eerder. We schromen niet om van de geijkte paden af te wijken. Risico’s te nemen. Nieuw grondgebied te betreden. Want daaruit ontstaan de mooiste producten.

Sanne

Lead Game and Design

Lindsay

Game Developer

Stefan

Game Developer

Mathijs

Game Developer

Giel

Lead Marketing

Sam

Marketing

Larissa

Marketing

Lisa

Sales

Shanna

Sales

Rick

Lead Sales

Tim

Sales

Guus

Sales

Sanne

HR Manager

Marina

Administration

Anouk

Warehouse Manager

Joris van den Bergh | founder & CEO

Game-architect, klimaat liefhebber, professioneel flierefluiter. Een aantal kenmerken die de founder en CEO van Gamificationers het beste omschrijven. “Ik ga liever failliet dan dat ik werk doe waar ik geen plezier uit haal” is een lijfspreuk die hij elke dag naleeft. Het is deze lijfspreuk die het DNA is geworden binnen de bedrijven. Want het moet wel leuk blijven. En dat vertaalt zich door in de games die worden ontwikkeld voor klanten. Met meer dan 10 jaar ervaring in de gamification industrie is Joris een pionier van het eerste uur. Met zijn aanstekelijke enthousiasme deelt hij deze kennis en ervaring ook graag met anderen. Joris is te boeken als keynote speaker op events en beurzen.

Dirk Delisse | founder & COO

Pragmatisch, game-architect, en het kloppende hart achter de operaties van Gamificationers. Dirk is de stille kracht die ervoor zorgt dat alles vlekkeloos verloopt, altijd beschikbaar voor zijn team en klanten. Als aanspreekpunt voor iedereen binnen het bedrijf, zorgt hij ervoor dat elk game-idee wordt omgezet in een game met impact. Dirk combineert zijn strategische inzicht en jarenlange ervaring in de gamification-industrie om innovatieve oplossingen te creëren die niet alleen entertainen, maar ook echte resultaten opleveren. Zijn visie en toewijding zijn de fundamenten waarop Gamificationers is gebouwd.

Spelenderwijs prikkelen, inspireren en motiveren.

Dat zit in ons DNA. En dat doen we niet alleen voor onze klanten. Ook intern staat dit hoog op de agenda. Een kleine sfeerimpressie.

Onze aanpak

Het ontwikkelen van een serious game vereist een gestructureerde aanpak en de betrokkenheid van verschillende disciplines. Wij hebben alle disciplines in huis, van storytellers tot gamedesigners en video-editors. Op één na. En dat is ook nog eens het belangrijkste. De expert. Jij! 

Daar begint het avontuur. Degene die zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken, de innovator. Vaak de opdrachtgever, maar niet altijd. Iemand die in ieder geval kennis van zaken heeft, of weet waar we deze vandaan kunnen halen. Want wij zijn enorm goed in games ontwikkelen, maar daarvoor moeten we wel de juiste input krijgen.

Van briefing tot serious game

Stap 1

Het avontuur start bij de game architect die zich helemaal gaat inleven in het thema en helpt doelstellingen te bepalen, de doelgroep te identificeren en randvoorwaarden te scheppen. Op basis hiervan definiëren we de haalbaarheid, prijs en planning.

Stap 2

Brainstormen, brainstormen, brainstormen. In deze fase ligt de focus op het grotere geheel. Zien wij mogelijkheden om de designbrief om te zetten in een game waarbij we aan alle belangrijke elementen denken die daarbij horen?

Stap 3

Samen spreken we af in ons game-lab. De opdrachtgever – de expert – en ons gameteam. We nemen alle ideeën, concepten en designs door met als doel deze gezamenlijke sessie om te zetten in een scoop: een afgebakende projectomschrijving die leidt tot een prototype.

Stap 4

We starten met het uitwerken van een gedetailleerd gameontwerp. Belangrijke onderdelen hiervan zijn bijvoorbeeld storytelling, content (video, foto, animatie), software en soundeffects.

Stap 5

In deze fase testen we de game grondig om bugs op te sporen, de gameplay te verfijnen en te controleren op de effectiviteit van de game. Samen met de expert zoeken we naar invulling van de laatste details om te zorgen dat écht alle informatie wordt overgebracht. Details doen leven.

Stap 6

Als laatste stap leveren we de game op in ons speciaal ingerichte game-lab. Hier ervaar je jouw game voor de eerste keer in bioscoop omgeving, waar de volledige beleving voorop staat.

Game lab

Ons kantoor beschikt over een unieke game lab. Elke game die we voor onze klanten ontwikkelen, wordt in dit lab gepresenteerd. Hier ervaar je jouw game voor de eerste keer in een bioscoopomgeving, waar de volledige beleving voorop staat. Bij ons draait alles om het creëren van beleving —van het eerste concept tot de finale oplevering.

Impact
Op spelenderwijs leren. Onze werkwijze. Dat daaruit impact ontstaat is een logisch gevolg. Vanuit deze overtuiging hebben we in de afgelopen jaren: 

  • 25 serious games ontwikkeld
  • 100.000+ deelnemers begeleid
  • 8 maatschappelijke thema’s aan het licht gebracht

Dé slagkracht van gamification

Samen de wereld een stukje mooier maken?

Of het gaat om een serious game op maat of bestaande games. Wij maken graag de wereld een stukje mooier met jou. Bel, mail of kom langs in ons game lab. Wij vinden het geweldig om met je te sparren over jouw idee. Hoe groot of klein. En zonder verplichtingen. Wij zijn gewoon benieuwd naar jouw ideeën. Laten we samen impact maken!

Let's meet!