Offerte aanvragen
Spelplezier
Spelplezier
Branding / Marketing
Branding / Marketing
Voor iedereen
Voor iedereen

Opdrachtomschrijving

Casillero del Diablo. Ofwel: ‘de locker van de duivel‘. Onderdeel van Concha y Toro: dé grootste wijnmaker van Chili en misschien wel hét grootste wijnhuis ter wereld. In samenwerking met C2B kregen wij het verzoek om Casillero del Diablo Europees op de markt te zetten. Specifiek: in Nederland. Belangrijk: de campagne dient volledig aan te sluiten op een wereldwijde marketingcampagne.

Oplossing

Na diverse brainstormsessies is gekozen om een pop-up escape room te ontwikkelen. Volledig in stijl van Casillero del Diablo. Liefkozend ook wel ‘The Wine Legend escape room’ genoemd. Deze is geplaatst op het centraal station van Utrecht. Waarom? Dit station is hét belangrijkste knooppunt van spoorlijnen in Nederland en alleen al in oppervlakte en reizigersaantallen hét grootste station van Nederland. Ofwel: dé perfecte locatie voor Casillero del Diablo.

Doelstellingen:

De volgende doelstellingen/eisen werden gesteld aan de pop-up escape room:

  • Te spelen door 1 persoon.
  • Te spelen in 7 minuten.
  • Beschikbaar in het Nederlands.

The game

In meerdere levels ging jij voor hét ultieme doel: would you steal from the devil? Met 6,5 miljoen online impressies, 1,8 miljoen impressies op Utrecht Centraal, 305 deelnemers, een totale speeltijd van 51 uur én 1 hoofdprijs naar de wijnkelders van Concha y Toro in Chili was de pop-up Escape Room een ongekend succes.

Inhoud:

  • Opening video – Setting the mood.
  • Open van de kluis – Stealing the crown jewels.
  • De kroning – Putting the crown where it belongs.
  • Geconfronteerd door de duivel – Confronted with the devils eyes.
  • De liefde voor kunst – Connecting the dots.
  • Zou jij stelen van de duivel? – Do you dare to steal from the devil?

Spelopbouw

De deelnemers stapten de escape room binnen. De sfeer werd bepaald middels achtergrondmuziek. Tegelijkertijd startte een filmpje. Hierin werd verteld wat er van de deelnemers werd verwacht. Ofwel: “Would you steal from the devil?”

Stealing the crown jewels

Aan het einde van het filmpje werd duidelijk wat er moest gebeuren. De kroonjuwelen dienden gestolen te worden. Zodra de intro klaar was, ging direct een timer lopen. Als deelnemer had je 7 minuten hiervoor de tijd. Middels een kleine hint werd je vooruitgeholpen.

Putting the crown where it belongs

De kluis werd geopend. Een gedicht en een kroon dienden uit de kluis gepakt te worden. Maar wat te doen? Het gedichtje werd aandachtig bestudeerd. Tegelijkertijd speelde een audiofragment zich af. Een volgende stap in de Escape Room werd gemaakt…

Confronted with the devils eyes

De kroon werd op de juiste plek geplaatst. Vervolgens kwamen de deelnemers letterlijk oog in oog te staan met “The devils eyes”. Spannende opdrachten volgden elkaar op.

Connecting the dots

Alles in de Escape Room stond in nauwe verbinding met elkaar. Maakten de deelnemers de juiste keuzes? Konden ze de juiste voorwerpen aan elkaar verbinden? Dan werd een wijnkelder zichtbaar.

Do you dare to steal from the devil?

Het einde. Een prachtige fles van Casillero del Diablo werd zichtbaar. Maar liet de duivel wel toe om te winnen? 😉

Maak nu impact!

Wij geloven écht in de slagkracht van gamificationserious games en game-based learning. Een boodschap maakt pas indruk als het tot leven komt. “Make it come alive”. Dát is Gamificationers.

Wil je impact maken met één van onze huidige games of een nieuwe game ontwikkelen? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.

Let's meet!