Serious games onderwijs
Make it come alive
Toepassing /
Inzet
Projecten /
Voorbeelden
Klanten /
Opdrachtgevers
Serious games in het onderwijs
Serious games in het onderwijs variëren van (eenvoudige) quizzen en puzzels tot complexe simulaties en role-playing games. Wel kennen ze allemaal 1 ding gemeen. Serious games maken leren leuker en stellen betrokkenen in staat om het lesmateriaal op een interactieve manier aan te bieden. Het is hierbij belangrijk om de serious game af te stemmen op de leerdoelen én vaardigheidsniveaus van scholieren/studenten.
Games die impact maken
Van kleuterscholen tot basisscholen en van het voorgezet onderwijs tot aan universiteiten. Serious games worden voor veel verschillende leerdoelen ingezet in onderwijsinstellingen. Wij zetten graag een aantal toepassingen op een rijtje met een passend voorbeeld:
- Gezondheidseducatie: het bewustmaken van leerlingen omtrent gezondheidskwesties. Denk aan Hosselaar met drugscriminaliteit.
- Digitale vaardigheden: enerzijds het ontwikkelen van digitale vaardigheden, anderzijds het bewustmaken van de gevaren van de digitale wereld (Cyber Crime).
- STEM-onderwijs: het ondersteunen van praktijkgerichte opdrachten door het aanbieden van interactieve simulaties en experimenten (Zorg Escape Room).
- Ondersteuning van lesmateriaal: serious games bieden talloze manieren om het huidige lesmateriaal te ondersteunen. Zo kan een game helpen bij het verbeteren van de taalvaardigheid van leerlingen, het simuleren van wiskundige concepten én met internationalisering door verschillende culturen tot leven laten komen (Culture Clash).
Klaar om samen impact te maken?
Wij geloven écht in de slagkracht van serious games, gamification en game-based learning. Een game maakt pas indruk als het leeft. “Make it come alive“. Games met een boodschap dus. Dát is Gamificationers.
Benieuwd hoe gamification voor het onderwijs ingezet kan worden? Bel, mail of kom langs bij ons op kantoor. Wij leren je graag beter kennen om samen impact te maken.